ЩО НОВОГО В ПРОМОЦІЇ ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ?

У жовтні 2017 р. відбувся семінар «Промоція: осінні тренди. Юридичні новели», організаторами якої виступили Юридична фірма «ОМП» та ТОВ «УкрКомЕкспо», а спікерами — Микола Орлов, Ігор Огороднійчук, партнери ЮФ «ОМП», та Наталія Мозгова, юрист ЮФ «ОМП».
Під час заходу обговорювалися вимоги до промоції лікарських засобів, що дозволені до рекламування; вимоги, що висуваються до реклами на телебаченні; нова практика Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів щодо нагляду у сфері рекламування тощо.
Ігор Огороднійчук нагадав, що законодавство України містить два поняття «інформація про лікарський засіб» та «реклама лікарського засобу». Поняття ж «промоція» в ньому не визначено. Відповідно до ст. 1 Закону України «Про рекламу» реклама — це інформація про особу чи товар, розповсюджена у будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їхній інтерес щодо таких особи чи товару. У свою чергу, інформація про лікарський засіб — це інформація (у тому числі про препарати, що не зареєстровані або перебувають на стадії розроблення чи впровадження у виробництво або заборонені до рекламування), що включає назву, характеристику, лікувальні властивості, можливу побічну дію і публікується у виданнях, призначених для медичних та фармацевтичних працівників, а також у матеріалах, що розповсюджуються на спеціалізованих семінарах, конференціях, симпозіумах з медичної тематики.
Таким чином, однією з відмінностей цих понять є те, що реклама розповсюджується на невизначене коло осіб, а інформація про лікарський засіб — тільки на спеціалістів охорони здоров’я. Тому неможливо створити промоматеріал, який підходив би для обох категорій споживачів. Якщо ж у компаній виникне таке бажання, тоді краще робити промоматеріал і дотримуватися вимог щодо інформації для медичних працівників. І якщо такий працівник передав цей матеріал пацієнту, то це належатиме до його сфери відповідальності, а не компанії.
Інформація для спеціалістів може подаватися у будь-якому форматі (паперовому чи електронному). Однак є обов’язковий мінімум, який повинен в ній міститися: назва лікарського засобу; його характеристика; лікувальні властивості та можливі побічні дії. Можна включати в інформацію для спеціалістів й додаткові дані, у тому числі супроводжувати її малюнками, посиланнями, графіками, схемами. Законодавством не передбачені обмеження щодо цього, головне в даному випадку — користуватися принципами обґрунтованості та логічності використання елементу; дотримуватися вимог законодавства про інтелектуальні власність; уникати прямого «рек­ламного ефекту».
за матеріалами аптека.юа

БаДМ - Ми працюємо для Вас!