ДЕ ЩЕ БУДУВАТИ КАР'ЄРУ ФАРМАЦЕВТОВІ?

Зазвичай, випускники із спеціальностями провізорів й фармацевтів йдуть працювати в аптеку або на фармацевтичне підприємство. Але багато хто, здобувши фармацевтичну освіту, намагається шукати себе в інших сферах. Одна з причин – відносно низька оплата праці. Набагаючись підвищити рівень доходу, дипломований фахівець шукає себе в суміжних галузях з великим заробітком. Де ж ще, окрім аптеки та виробництва, можуть застосувати свої спеціальні знання й навички випускники фармвузів?  
Відповідь на це питання знає Андрій Анучин, директор спеціалізованого агентства "Фарма Персонал".  
Розвиватися й розкривати свій потенціал у фармбізнесі можна нескінченно, адже життєвий цикл ліків включає декілька етапів: дослідження і розробка, виробництво, дистрибуція, роздрібний продаж в аптеці, промоція. На кожному з етапів потрібні висококваліфіковані фахівці з фармацевтичною освітою. Це можливість для фармацевтів отримати роботу до душі і з гідним заробітком.
Сфера досліджень і розробок
В Україні на ринку клінічних досліджень працюють близько 40 міжнародних компаній. У цій сфері ключова спеціальність — фахівець з клінічних випробувань. Його завдання – контролювати процес ведення протоколів досліджень лікарських засобів, взаємодіяти з лікарками, які проводять дослідження.  
Фахівці з фармацевтичною освітою також можуть спробувати себе в клінічній дослідницькій організації на посаді асистента клінічних досліджень. Ця посада цікава і високооплачувана (порядка 1,5 тис. дол. США в місяць). Але треба врахувати, що здебільшого це міжнародна робота, яка вимагає знання англійської мови і пов'язана з частими відрядженнями у різні країни, клініки, на конференції.  
Сегмент дистрибуції
Робота в дистриб'юторській фармацевтичній компанії в Україні теж передбачає зарплату вище, ніж у провізора в аптеці. Фахівці з фармацевтичною освітою потрібні, наприклад, на посаду менеджера по продажах. При прийомі на роботу оцінюється комунікабельність претендента і знання лікарських засобів. У обов'язки співробітника входить спілкування з аптеками, з'ясування потреб клієнта, стимулювання і супровід закупівель, здійснення контролю виконання доставки.
Навички в області активних продажів теж часто затребувані.  
Сфера промоції
Промоція лікарських засобів не менш важлива галузь, ніж розробка і виробництво. Якщо препарат не просувати на ринку, не давати інформацію про нього лікарям, аптекам, пацієнтам, то далі за склад на виробництві препарат не піде.
За даними компанії "Фарма Персонал", сьогодні в Україні активно працюють близько 200 промоціонних команд. Це аутсорсингові, вітчизняні та закордонні компанії. А усього у сфері промоції працює близько 17 тис.людей.
Так само фахівці з дипломом фармацевта можуть працювати в зовнішній службі. Потреба у фахівцях такого роду останнім часом значно зросла. Це пов'язано з тим, що лікарі все менше прагнуть працювати у ролі медпредставників, а вирушають в приватну медицину. Але яку б посаду не обіймав фармацевт за освітою, завжди є можливість й перспектива подальшого професійного і, відповідно, матеріального зростання.    
Сьогодні фармацевтичний ринок досить впорядкований, але при цьому дуже конкурентний і такий, що активно розвивається. Тому для фахівців з фармацевтичною освітою, мотивацією і бажанням працювати існує чимало альтернативних варіантів працевлаштування у фармбізнесі.

БаДМ - надійний партнер твого здоров'я