Щорічний аналітичній форум «Фармапогляд» традиційно, цього разу вже в 13-ий раз, зібрав у Києві гравців фармацевтичного ринку України, щоб підбити підсумки року, розглянути окремі тренди, відповідно до яких ринок розвиватиметься наступного року, та обговорити нові виклики.
Організаторами виступили компанії «МОРІОН» та «УкрКомЕкспо». Генеральний аналітичний партнер — компанія «Proxima Research».
Протягом дводенного форума було проведено 5 сесій, покликаних висвітлити різні аспекти ведення фармбізнесу, тенденції та регуляторні ініціативи.
Першу сесію відкрив Леонід Гуляницький, доктор технічних наук, професор Інституту кібернетики ім. В.М. Глушкова НАН України, з оглядом тенденцій розвитку світової економіки. У своїй доповіді спікер традиційно озвучив прогнози розвитку української економіки, а також фармацевтичного ринку України на 2018 р.
Під час другої сесії, присвяченої подіям реформування 2018 р., Олена Матвєєва, директор департаменту фармаконагляду Державного експертного центру МОЗ України, розповіла про принципи формування Національного переліку основних лікарських засобів, порядок відбору препаратів до цього переліку, критерії прийняття рішень під час здійснення оцінки медичних технологій. Тема Національного переліку викликала живий інтерес аудиторії, багато запитань та зауважень.
Третя сесія була присвячена інноваціям. Сергій Орлик представив доповідь на тему «Чому не хочеться змін?», підготувавши аудиторію до наступної доповіді, пов’язаної з впровадженням системи «eHealth» (уже з липня 2018 р.). Велику увагу також привертає пілотний проект щодо застосування електронного рецепта (у декількох регіонах). Запровадження цієї ініціативи планується у квітні.
Четверта сесія була присвячена процесам конкуренції на фармацевтичному ринку, напрямкам роботи АМКУ в 2017 р., та підходам АМКУ до правозастосування на фармацевтичному ринку.
За підсумками четвертої сесії відбулася дискусія, у якій взяли участь Олександр Суходольський, директор зі стратегічного розвитку компанії «БаДМ», Станіслав Шайко, генеральний директор компанії «Волиньфарм», Денис Голубчиков, комерційний директор компанії «Джонсон і Джонсон» в Україні, Олег Рожкевич, віце-президент компанії «Фіто-Лек».
П’ята завершальна сесія фокусувалася на трендах у промо- та медіа-сфері. Завершився захід підсумковою дискусією.